Det är självklart väldigt viktigt och kommer antagligen alltid att vara viktigt med att göra reklam för sitt företag på ett eller annat sätt. Frågan är bara hur man bör gå tillväga när man gör det. Idag är det nämligen inte lika lätt som det kanske var för 50 år sedan eftersom människor har blivit väldigt vana vid den och kanske mest irriterar sig på den och inte ens uppmärksammar den eftersom den finns överallt. Att få reklam i mail känns även för de flesta mer som irriterande skräppost än som ett erbjudande och med dålig reklamteknik kan man tyvärr råka spendera pengar på att väcka illvilja mot sitt företag istället för tvärtom.
Men vad bör man då satsa på? Det är givetvis svårt att säga beroende på vad man har för typ av företag och vad man har för budget att lägga på reklamen. Något som dock brukar vara väldigt uppskattat och som de flesta företag har råd med oavsett storlek är så kallade profilprodukter. Detta är något som vi använder oss av inom vårt eget företag och det har varit väldigt uppskattat av både kunder och av potentiella kunder.
Profilprodukter är helt enkelt fysiska produkter som vanligtvis har en liten logga eller liknande på sig från företaget som skaffat dem. Dessa kan man sedan dela ut till kunder. Det är väldigt smart ur många synpunkter, bland annat så får man gratisreklam då folk använder sina profilprodukter och dessutom så kan man göra reklam för sina egna produkter, om man använder sig av sina egna produkter det vill säga. Profilprodukter är även något som inte irriterar folk utan tvärtom lämnar dem med en god upplevelse från företaget i fråga som delar ut dem. Det kan vara smart att skaffa profilprodukter som man vet att folk vill använda och som är anpassade till årstiden. Till exempel kan man skaffa snöskrapor på vintern och kepsar på sommaren.